Blogger templates

Saturday, May 10, 2014

sELaMaT HaRi iBu

[MERAKAM KENANGAN BERSAMA IBU (KANAN) PADA JUN 2012]

TARIKH SAMBUTAN HARI IBU DI MALAYSIA ADALAH 11 MEI 2014 

Alhamdulillah yusacha panjatkan syukur kepada Allah s.w.t sesungguhnya ibu dan bapa yusacha kedua-dua pihak masih ada di dunia ini. Semoga mereka sentiasa di bawah lindungan dan rahmat kasih sayang Allah s.w.t. Hargai mereka selagi masih ada. Sesungguhnya, kehilangan ibu adalah kehilangan 1 keberkatan iaitu doa ibu. 

Seperti yang kita ketahui tarikh sambutan hari ibu pada tahun ini adalah pada 11 Mei 2014 bersamaan dengan hari Ahad. Bagaimana tarikh sambutan hari ibu ditetapkan? Sambutan ini dietapkan pada setiap Ahad minggu kedua pada bulan Mei. Pelbagai cara boleh dilakukan untuk menggambarkan kasih sayang kita terhadap ibu kita yang telah melahirkan kita kedunia ini.

Terdapat beberapa pendapat yang menggambarkan sambutan hari ibu tidak perlu memandangkan kita harus meraikan ibu pada setiap hari dengan doa dan perhatian serta tanggungjawab dari kita. Menggembirakan dan menyenangkan hati ibu kita adalah wajib dilakukan setiap hari termasuk kepada bapa.

p/s : Mohon doakan semoga Acha dimurahkan rezeki dapat zuriat yg baik akhlaknya dan sempurna fizikalnya. yusacha ucapkan terima kasih kepada yang sudi mendoakan. Hanya Allah yg tahu dan mampu membalasnya.  :)

Perkongsian kepada beragama Islam sebagai Panduan :

  • Sambutan yang sederhana dan tidak membazir.
  • Sambutan yang menzahirkan rasa syukur atau takziah jika ditimpa musibah.
  • Sebaik-baik sambutan ialah solat jemaah, majlis tahlil, doa selamat dan sebagainya.

Kongsikan :

0 comments:

Post a Comment

 

Welcome In Yusacha

Contoh Sliding Login Dengan JQuery

Terima kasih

Tutorial Blog

||

Member Login

Lost your password?

Not a member yet? Sign Up!